Pha-gan / Koh Tao - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bram & Joer - WaarBenJij.nu Pha-gan / Koh Tao - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bram & Joer - WaarBenJij.nu

Pha-gan / Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Bram & Joer

07 December 2012 | Australië, Melbourne

Hallo schatjes!

Excuses voor het lange wachten en het maken van deze paniekzaaiende situatie!
Nadat we voet aan wal hadden gezet op koh pha-gan kwamen er gelijk 24 hitsige thaien. Deze jongens waren natuurlijk weer uit op onze zuur verdiende centen. Achteraf bleek het wel mee te vallen want we hebben onze tijd hier niet meer zo goedkoop kunnen reizen. Na een reisje door dit heuvelachtige landschap werden we gedropt in de hoofdstraat van het feestwalhalla. Deze 2 party animals kregen hierbij natuurlijk een glimlach van oor tot oor. Het lachen kon ons nog vergaan doordat we voor het eerst met 12 andere personen op een kamer sliepen. Na een keuring waren we er over uit dat we hier wel 4 dagen door konden brengen. Bij aankomst zijn we gelijk begonnen aan onze favoriete bezigheid. Juist ja het ingerichten van ons plekje (je kent het wel fotolijstjes met foto's van onze dierbare vrienden, familie en huisdieren neerzetten en een staafje wierook om de lucht wat op te frissen). Toen dit weer was gebeurd moesten we ons opmaken voor ons eerste feestje hier. Hierbij hebben we gekozen voor de welkbekende en hierzo dagelijkse poolparty. We werden vergezeld door de den hoornse diva's emma en joyce. Na een avondje poolpartyen heeft bram nog even geknuffeld met de porseleinen troon en kon joer het weer niet laten om toch een saltotje in het zwembad te maken. Al met al waren de heren weer verreweg van de wijsten. De volgende dag hebben we de bank voor 8 uurtjes warm gehouden. Bram moest wel even een traantje laten omdat het gemis naar zijn eigen hoekje groter was dan hij zelf dacht. De laatste 2 uurtjes op dit toch wel overheerlijke bankje brachten wij door met onze geliefde vrienden genaamd chang want ja er moest vanavond gedanst worden op de jungle party en de chang biertjes hadden ons al eerder losse heupen gebracht. Na een belachelijk lekker pad thaitje en een drankje met onze dinnies em en joyce reisden we af naar het grote evenement van de avond "the jungle party". Eenmaal aangekomen kwamen we erachter dat er niks van was gelogen. De hele hatseflats, alles erop en eraan. Vuurshowtje hier, vuurshowtje daar, bucketje zus, bucketje zo! Het ene gayboytje nog mislukter dan de ander en het een nummertje nog beter als de ander. Al met al stonden de heren weer als vanouds te genieten van al dat schorriemorrie en natuurlijk de vibe. De volgende ochtend was het zover. De dag waar het hele eiland naar uit heeft gekeken. De full moon. Benodigdheden: fout fel gekleurd shirtje, prachtig bijpassend broekje en wat beschilderingen op het lichaam. Hier kwam de artistieke natuurlijk goed van pas. Zo had hij voor zichzelf wat prachtige tribals en zn blauw gele band beschilderd en heeft joer zijn team SV7 weer op de kaart gezet. Onder het motto "vol goede moed klopt ons hart" gingen de boys met de 2 hoornse parels een kijkje nemen. Helaas heeft het joeri syndroom ook deze avond weer toegeslagen. Het jong is weer in de verste verte niet te zien. Nadat bram nog een avondje de 2 hoornse blondines heeft entertaint ging hij toch lichtelijk ongerust naar het hostel en gelukkig lag het kleine, iets wat bezopen ventje gewoon in zn mandje! Toen we laat in de middag is wakker werden was er eindelijk weer is een lichtpuntje in deze zware vakantie. Na 4 dagen regen hadden we eindelijk weer zon. Dit hebben we dan ook gevierd met een frisse duik(temp. 28 gr.) en een laatste koh pha-gan avondmaal. Na een heerlijk boottochtje van z'n 2,5 uur waren we aangekomen op het volgende paradijs genaam Koh Tao (uitzoeken wrm het zo heet). Hier staat ons een 4 daagse duikcursus te wachten. We werden opgepikt door een pick up van buddha view (onze duikschool) en bij aankomst kregen we een uitleg wat ons te wachten stond. Uiteindelijk hebben we in 3 dagen 5x gedoken en ons examen gehaald. Nadat onze "open water" (hiermee kan je tot 18m diep) in de pocket was wilden graag ook onze "adventure diver" (hiermee kan je tot 30 m diep) halen. Zo gezegd zo gedaan. Voor de adventure waren 3 duiken nodig. Deep dive, navigation dive en de night dive. Deze hebben we allen in 1 dag gedaan omdat we de dag erna op de boot moesten stappen. Al met al hebben we op koh tao eigenlijk alleen maar gedoken. Ook zijn we op zaterdagavond een avondje naar de lotus bar geweest met joyce en emma. Zeer geslaagd al zeggen we het zelf en tot onze grote verbazing zaten woensdagavond de heren Peet & Cas Haaster + John & Bas Kester heerlijk te vertoeven in de bar bij onze duikschool. Wij werden in de watten gelegd want we zaten nu niet aan onze vertrouwde Chang maar aan zijn iets duurdere broertje Singha want ze vonden dat Chang maar olifanten zeik. Het was een gezellig avondje! De volgende dag ging het wekkertje weer vroeg. Het was weer z'n favoriete dag van ons. Een hele dag reizen. We begonnen met de boottrip van 3 uur naar champorn. Dit was geen straf want het zonnetje scheen en zaten boven op het dek. Bij aankomst in champorn wordt het ons duidelijk dat we nog 1 uur in de brandende zon moeten wachten. Ook nog niet z'n straf want we konden lang uit liggen maar om 1 uur kwam het helse gevaarte aanrijden. Het gevaarte wat ons gaat vervoeren van champorn naar bangkok. Een reis van 8,5 uur. Deze bus is door Jack beschreven als VIP bus. Na 8,5 uur opgevouwen zitten zijn we er niet achter wat er VIP aan was. Misschien dat je geen eigen toiletpapier hoeft gebruiken of dat de plafond bekleding van leer is. In onze ogen was het gewoon weer z'n helse reisdag waarbij er geen rekening is gehouden met een beetje lengte. Gelukkig weer aangekomen in een goed hotel, morgen een heerlijk ontbijtje en dan mogen we naar down under. Een reis van 13 uur maar onder het motto "blijven lachen" komen deze gasten er wel"!

Wij hebben onwijs genoten van thailand. Beetje rommelig maar een prachtig land. Het eten is heerlijk maar neem norit - uw troost in donkere dagen mee. We hebben een hoop mensen leren kennen en hadden het voor geen goud willen missen. Nu naar down under!

TO BE CONTINUED.....

Xxx The travellers

• 07 December 2012 - 15:05

Saar:

Mannetjes waar blijven de foto's?

• 07 December 2012 - 15:05

Saar:

Mannetjes waar blijven de foto's?

• 09 December 2012 - 19:13

Lizet:

Zo jongens dat is een heel verhaal. Nu op naar Australië. Wij kijken uit naar het volgende verhaal. Veel plezier.

• 10 December 2012 - 08:33

"Ome"Barry:

Zo grappig verhaal. Prachtig verwoord en jammer dat ik nooit het lef heb gehad om dit ook te doen. Genieten mannen! Je leeft maar een keer.

• 12 December 2012 - 08:59

Joyce:

Haha wij voelen ons vereerd, de diva's/dinnies/hoornse parels! We missen jullie,
    Mvg de echte backpacker