Onze reis van Changmai naar koh pha-gan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Bram & Joer - WaarBenJij.nu Onze reis van Changmai naar koh pha-gan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Bram & Joer - WaarBenJij.nu

Onze reis van Changmai naar koh pha-gan

Blijf op de hoogte en volg Bram & Joer

27 November 2012 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Waardig volgers!

Na ons jungle avontuur moesten we ons nog 3 dagen zien te vermaken in chiang mai. We zijn begonnen met het temmen van tijgers. Voordat we worden neer gezet als de nieuwe indiana jones moeten we wat opbiechten. De beesten lopen stoned door dat hok heen en doen eigenlijk niets anders dan slapen en geeuwen. Na dit spektakel werd het tijd dat de boys weer eens een keertje als vanouds losgaan. Na de haartjes in het vet te hebben gezet, een spraytje (veelste duur water met een luchtje) in de nek en natuurlijk het mooiste al gebruikte shirt uit de tas gehaald waren ze er klaar voor. Moves met een lege maag bestaat niet vraag dat maar aan de schipluidense dansgoeroe rinus van der windt! Na weer een heerlijke maaltijd achter de kiezen te hebben geschoven voor 200 bathjes was het tijd om de kleren van het lijf te dansen. Na een aantal buckets, wat moves en veel foto's verder was de het tijd om het lichaam wat rust te geven. Met ons katertje in the pocket stond er een tempel op ons te wachten. Omdat dit de warmste dag van de week was (35 graden) en de tempel met de meeste traptreden was, hadden we besloten om voor deze combo te kiezen. Aangekomen op de helft van deze prachtig betegelde trap ging ons het schelden weer van een leie dakje. Eenmaal boven aangekomen kopen deze goedgelovige mannen 2 tickets voor de tempel. Wij lopen die hele tempel door zonder controle. Alles van binnen en van buiten gezien (prachtig trouwens!!) maar opzoek naar het pronkstuk waar wij ons ticket voor hebben gekocht. Na 3 rondes verder moesten we helaas weer is accepteren dat we genaaid waren en er geen ticket nodig was. Gelukkig was het maar 30 bath pp. Na onze ogen weer verwent te hebben met wat gouden beelden was het weer tijd voor de maag. Voor de laatste keer naar onze vriend en ongelofelijk maar waar het smaakte prima en de biertjes vloeide rijkelijk. Onze herinnering aan changmai is dat je de tijd er zowel sportief als bourgondisch kan doorbrengen. Wij hebben dit gecombineerd en het beviel ons zeer goed! Om 11 uur was het dan toch echt zover. We moesten ons geliefde hotel genaamd baan pim achter ons laten. Om half 12 kwamen we aan op het station en om 4 uur ging onze trein. Kwestie van wachten zou je zeggen maar dat wachten duurde toch wel erg lang. Gelukkig hadden we een top plek bemachtigd. We zaten onder de ventilator, hadden ons plekje ingericht en een tv waarop we eerst een film en daarna thaiboxen op hebben gekeken. Dit inrichten is een kwestie van alles wegschuiven wat niet bevalt of in de weg staat en dan de boze blikken voor lief nemen. Eenmaal in ons vertrouwde treintje aangekomen is de vraag wat ons bezighoud "wie zijn ons kamerbuddy's?". We hoopten op blonde haren blauwen ogen uit het sprookjesboek gevlogen maar het werden 2 Oostenrijkse kadavers rond een jaartje of 65. Heerlijk van hun laatste dagen aan het genieten. Geen blonde stoten maar een stokoud koppel. Elk nadeel heeft zo zijn voordeel dachten wij.  Als er 130 jaar aan kennis tegenover je zit moet je er wat wijze lessen uit zien te halen. Helaas bewees het tegendeel zich. Zelfs deze vlotte kerels konden niet/nauwelijks aan de babbel raken en rond een uur of 6 werd ons met een strenge duitse toon gevraagd of we ons wilden begeven naar de bar omdat het stel zich graag wilden opladen voor morgen. Nee zeggen is voor ons sowieso moeilijk en al helemaal als je beseft dat dit 1 van hun laatste wensen kan zijn. Gelukkig was het in de bar ook niet geheel ongezellig en hebben we ook hier ons kostelijk vermaakt. Na een heerlijk dutje werden we wakker met het bericht dat we in bangkok waren gearriveerd. We zijn naar de MBK mall geweest. Een shoppingcenter van 8 verdiepingen hoog. Zeer interessant maar na 2 verdiepingen waren we het natuurlijk al zat. Even wat foto's schieten vanaf de 8e verdieping kunnen we dat ook weer aan ons dikgevulde cvtje toevoegen. Na onze aankomst op bangkok railway center kwamen we er achter dat de trein naar surantani andere koek was. Onze maat jack had even een geintje voor ons in het verschiet. De beste man dauwt ons in een trein waarbij we 8 uur lang in de kleermakers houding moeten zitten ivm ruimtegebrek. Eerst heeft hij ons lekker lopen maken met treinen die voorzien zijn van heerlijke bedden, een bar met karaoke set en halve liters chang maar omdat we anders het culture geneuzel missen worden we gestopt in een agenemmes ding waarbij er niet wordt bespaart op licht. Wij gaan in deze gloeilamp naar surathani onder het motto "blijven lachen". Eenmaal aangekomen in surathani was het de bedoeling om met 200 man in een busje te stappen. Dit busje kan je vergelijken met bus 38 wat rijdt tussen maasland en delft. Na een uurtje met de benen in ons nek te hebben gezeten mochten we op de boot.   Met dit tochtje gedurende 2,5 uur werd onze maag op de proef gesteld. Ook hier bleek dat deze uit de kluiten gewassen jongens niet gek te maken zijn. Als 1 van de weinigen die hun bordje eten binnen hadden gehouden stapten ze op het tropische eiland koh phangang. Helaas zijn de weergoden ons minder gezind. Ze verwachten 5 dagen regen. Nu maar hopen dat de piet paulusma hier niet zo goed is als de onze.

Dames en heren het was me een genoegen jullie weer op de hoogte te brengen van onze avonturen. We blijven nu 5 dagen op dit regenachtig maar vooral niet te vergeten tropisch eiland. Vanavond poolparty, morgen jungle party en overmorgen het spektakel waar iedereen naar uit de "THE FULL MOON" wij zeggen "YEAH BUDDY" en voor nu auf wiedersehen (wat spreken die gasten toch een heerlijk woordje over de grens)!

• 27 November 2012 - 12:41

Bazuin:

Jawel zoals beloofd!;) nummer 1! Weer een heerlijk verhaal gasten!

• 27 November 2012 - 16:25

Gijs:

Mannen. ziet er weer top uit. Goed om te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben. geniet der van en drink er een van mij!!!!
    Chears.
    Gijs

• 27 November 2012 - 18:56

Sjuun:

Heerlijk xx

• 28 November 2012 - 16:56

Mark:

Mannnen!
    Zo te horen vermaken jullie je bijzonder goed en maken jullie veel mee!
    En vallen jullie van de ene verbazing in de ander.
    Geniet ervan en ik zie jullie volgend verslag tegemoet!!

Groeten
    Mark

• 29 November 2012 - 09:06

Anne:

Hallo globetrotters, leuk verhaal weer, jullie genieten volop!! Af en toe afzien, maar dat hoort erbij;)
    Veel plezier nog!

• 29 November 2012 - 13:29

Yilmaz:

Jongens ik haat jullie!! Ben jaloers als de pest:).
    Zet ook wat videobeelden, zou leuk zijn.
    VEEL PLEZIER!!

• 29 November 2012 - 19:32

Trudy:

En bevalt het relaxen op dit tropische eiland nog na al die spannende dagen? Geniet van die mooie natuur en jullie party's! Veel plezier!