Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bram & Joer - WaarBenJij.nu Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bram & Joer - WaarBenJij.nu

Chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Bram & Joer

23 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hallo rakkers!!

De trein naar chiangmai is een aanrader! Je slaapt met 4 personen op een kamer en de bedden zijn groot genoeg voor deze 2 kerels dus dat zegt wel wat. Eerst zijn we de trein wezen bekijken. Anders dan de treinen in nederland is dat de flap tussen de wagons half versleten is dus dat zorgt voor wat extra spanning bij elke overstap. Voor het slapen gaan zijn we een kijkje wezen nemen in de bar. Je moet je inbeelden 6 tafels met banken, dronken backpackers en apart dansend treinpersoneel op hele slechte muziek. Het was een zeer geslaagd avondje. De volgende ochtend werden we wakker met een prachtig uitzicht. We hebben van 10 tot 2 in de bar gezeten omdat je hier mooi zicht naar buiten had. In chiang mai werden opgewacht om vervoerd te worden naar baan pim(ons hotel). Hier is die jongen voor gemaakt dus hij deed het in 1x goed. Het kamertje was een velly nice loem volgens hem en daar is niks aan gelogen. Van dit kamertje konden we maar 1 nacht genieten ivm onze 3 daagse trip naar de jungle. Na een heerlijke nachtrust was het toch echt het moment van de waarheid. We moesten al onze spullen in de twee handen leggen van een slecht sprekend en zeer onbetrouwbaar thaitje of we namen het mee de jungle in. Omdat wij wel van een gokje houden ,kozen we voor optie 1. Voordat we de tocht naar jungle begonnen moesten we eerst een stuk om naar de toeristen politie. Hier werden ons 2 dingen duidelijk. Blijf van de drugs af en we zijn ontzettend lang. Na deze wijze informatie waren we klaar voor het avontuur. We zijn gestopt in rafting palace. Het was alles behalve pallace. We werden op een bamboe vlot geknikkerd met een zeer vervelend thaitje, het regende en park slagharen is nog spectaculairder maaaaaar het was velly nice! Na een hartig woordje met onze reisgids te hebben gesproken over deze sneue bedoeling was het tijd voor vuurwerk. De beste man nam dit erg letterlijk. We zijn gedropt in de jungle, hebben gezwommen bij een waterval en mochten 6 uur lopend genieten van de prachtige natuur. Eenmaal geploft op een houten bed stond ons een heerlijke nachtrust te wachten. Ook die thaise lui weten dat slapen op een lege maag gewoon onmenselijk is ,dus na 4 borden rijst was het tijd om ons slapend mentaal voor te bereiden op de barre tocht voor morgen. Onze snurkende vriend patrick de canadees , was voor bram toch wat te luidruchtig vergeleken met zijn rustige zoldertje. Dus hij zegt ,geeft die gozer een bamzaai! Helaas en heel vreemd begreep niemand die term. Dus hij op zijn eigen houtje naar onze bamzaaiende vriend toe, maakt hem wakker en zegt "you are doing like a cow" en je raad het nooit but problem solved. Na een emotioneel afscheid met de locals werd het tijd voor part 2 genaamd "you're fucked!" Na een 4 uur durdende lange klim tocht kwamen we aan bij waterfall camp. Dit was ons eindstation voor die dag. Na een heerlijke borst/rugkrol kwamen we er achter dat de zwarte wormpjes op ons lichaam niet door mary of lizet waren geschapen. Na het 2 minuten in paniek rondgerend te hebben hadden we deze buitenaardse jongens met onze brute allround kracht er vanaf gerukt. Na ook deze tegenslag te hebben overleefd moest dit gevierd worden met 1 of 2 overheerlijke chang biertjes. Wij hadden het geluk dat onze gids aardig kon koken en als deze 2 verwende nestjes zeggen "aardig" is jamie oliver nergens te bekennen! De avond werd gevuld met een kaartspel en het ontrafelen van tropische kubusen. Omdat we de vorige nacht mishandeld zijn door ons houten bedjes dachten we vandaag verstandig vroeg te gaan slapen heerlijk met matras in houten hut. Het tegendeel bewees zich de volgende dag. Onze ruggetjes konden we weggooien en de muggen hebben zich een baan weten te wurgen door onze klamboe. Vol goede moed zijn we toch maar gestart aan dag 3. De dag van de olifanten en het weinige lopen! We hebben heerlijk ontbeten en zijn een uurtje wezen lopen. Na het uurtje werden we getrakteerd op een heerlijk in een banaan gewikkelde sigaar en zijn we opgepikt door een pick up 4x4 toyota super power watergekoelde motor! Na een half uurtje zitten in zijn achterbak waren we aangekomen bij phutawan elephant camp. Hier stonden 6 reusachtige olifanten op ons te wachten. Nadat de beesten hun heerlijke middagmaal achter de kiezen hadden werd het tijd voor een ritje. We moesten traplopend het hutje in om op dezelfde hoogte te komen met onze royal seat boven op de olifant. Na een paar meter kwam de vraag "you wanna ride?". Deze vraag liet joer zich geen 2x stellen. Na heerlijk te hebben gereden op dat beesie was ons einde van de jungle trip tot zijn eind gekomen.

Nu overnachten we weer 3 nachten in chiang mai! Om vervolgens de witte stranden van koh phan-ghan op te zoeken voor de volle maan fuif. We hopen dat jullie weer van onze belevenissen hebben genoten en
voor nu sluiten we af in het italiaans gewoon omdat het kan!

ARRIVERDECCI..........

• 23 November 2012 - 10:32

Yilmaz:

Hey jongens veeeel plezier en de groeten aan de pingpong dames. Ben heel erg jaloers op jullie. Het ga jullie goed. En doe de dingen waar Je later spijt van gaat krijgen. Mazzzellll

• 23 November 2012 - 10:43

Dewi:

Mooie verhalen Neef! Al een pak aan laten meten voor weinig?! Veel plezier en niet teveel buckets drinken he op de fullmoon party.. Ga je hele gekke dingen van doen ;)

• 23 November 2012 - 11:11

Sjuun:

Werelds mannen. Bamzaaier is gewoon ovidiaans hoor joer. Ik wacht op deel 3!! Xx sjuun

• 23 November 2012 - 12:50

Joyce En Emma:

Leuk hoor! komt dicht bij onze avonturen. Tot Maandag! lekker fullmoonen !!!

• 23 November 2012 - 19:25

Linsey Van Tusschenbroek:

Hey Joeri ,

Super leuke verhalen al tot nu toe en hele mooie foto's. ben benieuwd naar jullie volgende avonturen en naar de fullmoon party.

hou jullie goed en verras ons weer met mooie verhalen :)

Groetjes Linsey en de rest van de famillie van Tusschenbroek :) ook je trainer johnnie haha

• 23 November 2012 - 22:08

Anne:

Ziet er goed uit Joer! Leuke verhalen, mooie foto's, ik ben jaloers...... ;) Veel plezier en kijk uit voor de bloedzuigers.. (niet in het water plassen, anders komen ze op die manier bij je binnen)
    groetjes

• 26 November 2012 - 11:47

Siska:

He jongens, geweldige verhalen, leuk om te lezen. Kreeg van moeder mary ook nog een coole foto van bram met een tijger. Jullie vermaken je wel. Have fun. Gr sjaak en sis