afscheid+ eerste dagen bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bram & Joer - WaarBenJij.nu afscheid+ eerste dagen bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bram & Joer - WaarBenJij.nu

afscheid+ eerste dagen bangkok

Door: Joer

Blijf op de hoogte en volg Bram & Joer

18 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Gelukkig ze zijn weg! Het afscheid werd ons weer eens niet makkelijk gemaakt. 6 huilende dames en 2 snikkende heren laat je niet graag achter maar onder het motto wat moet dat moet is het ons toch gelukt. Deze 2 moederskindjes hebben hun groot gehouden voor de gate maar toen ze er door heen waren raad je al wat er gebeurde... .juist ja ze gingen aan de pils. Na een heerlijk litertje achter de kiezen te hebben geschoven zijn we tot het geniale idee gekomen om deze weer terug te verdienen. Dat backpacken van tegenwoordig kost een hoop dus laten we verstandig doen. Ik hoor jullie denken "waar kan je verstandig je litertjes weer terugverdienen? Juist ja holland casino @ schiphol. Echt waar wat een uitvinding! Joer's spaarvarkentje moest het bezuren maar met een rekening van +600 is dat verdriet ook weggewerkt! Het casino is baas gemaakt nu nog de vlucht van 10 uur. Voor 2 personen van +/- 2 meter is dat wel even andere koek. We kregen goede hoop bij het lopen door de first class waar afrojack met zn maten een pilsie zat te drinken totdat de gordijntjes voor second class open gingen. Toen deze 2 leidse gleiers dit kregen voor geschoteld was het al bijna einde verhaal van de reis. Na het opzij zetten van hun trots gingen ze toch maar zitten. Het systeem om het uur wekken voor een druivensappie, een bakkie vies voedsel en meerdere snurkende personen rondom ons heen heeft ons goede humeur weinig goeds gedaan. Dat de piloot het vliegtuig toch in goede staat aan de grond heeft weten te zetten vonden we wel plesant. Bij aankomst van dit tropische land waar iedereen sapperdeflap tegen elkaar zegt hebben we de taxi naar khoa san road genomen. We waren nog niet uitgestapt of er doken al 3 thaien op ons. Dat we lekkere ventjes waren wisten we al maar dit sloeg alles. Ze hebben ons gelijk gestuurd naar de TAT (tourism authority of thailand). Hier werden we goed verzorgd. We mochten zitten, bier drinken of wat sterkers nemen. Wij moesten ons plan vertellen aan hem (jack) en dan ging hij kijken of het kon. Nee schuddend keek hij ons aan maar niet getreurd boys ik maak wel een plan zegt die. Binnen 2 min lag er een kant en klaar plan voor ons neus. Dit voor het schamele bedrag van 900 eutjes (34000 baht). Dit heeft ons z'n 2,5 uur doen twijfelen tot woedens toe bij ome jack. Jack heeft lopen schelden en tieren en zou ons eruit trappen als we niet binnen 5 min een besluit hadden gemaakt. Dit werd een beetje te heet onder de voetjes van deze 2 goedzakken dus we zijn akkoord gegaan. Na wat gedesillusioneerd naar het hotel te zijn gelopen was de stemming ver te zoeken. Een avondje khoa san road moet ons weer zien op te beuren. Al snel kwamen we lisa kleyweg tegen. Lisa kreeg bezoek van emma van der gaag en joyce van dam. We zijn wat wezen drinken en zijn weer bijgepraat. Al met al was het een geslaagd avondje en we eindigde lichtelijk dronken in bed. De volgende ochtend hebben we ons opgemaakt voor een sportief middagje met co'tje van kessel. Voor de gene die denken who the f*ck is co'tje van kessel. Hij is degene die een fietstocht door bangkok heeft bedacht. Helaas kregen we co niet. De beste man blijkt dit jaar te zijn overleden. Een iets wat poterig thaitje nam het over maar voor iemand die valt op het zelfde geslacht deed hij best goed. Het was een zeer geslaagd tochtje waarbij er te veel woorden nodig zijn om het te beschijven.

We zijn nu 2 dagen bezig en al zoveel meegemaakt. Het is toch wel stressen maar ook zeker genieten! Hierbij verlaten we bangkok per trein en is volgende bestemming Chiangmai! Vanuit het verre oosten zeggen deze heren...

Sapperdeflaaap (betekent tot ziens)!

• 18 November 2012 - 13:58

Anne:

Hoi Joeri en Bram,
    ik lees het al, jullie zijn makkelijk om te praten!! Goeie les voor de volgende keer;) gewoon laten schelden en weglopen. Voor die 2 dagen weg hebben jullie al heel wat meegemaakt. Leuk hoor, ff bijpraten met de Dutchies.. Nu onderweg naar het volgende: heel veel plezier en.....hand op de knip, anders zien we jullie volgende maand al terug wegens geldgebrek;) en dat zal toch niet de bedoeling zijn!!
    Groetjes je tante (van Joeri)

• 18 November 2012 - 16:20

Annita :

hee jongen van het goede leven
    Heel aangekomen in Bangkok, dus jullie avontuur is begonnen Nu al veel mee gemaakt en heel veel indrukken op gedaan Geweldig toch !!!Super leuk dat jullie daar Lisa gezien hebben De moeders kindjes worden volwassen haha Geintje
    Jongens wij wensen jullie alle moois en een fantastisch avontuur toe
    Liefs van John en Annita Kleyweg

• 18 November 2012 - 16:43

Gijs:

Heren.
    ziet er goed uit. flik avontuur wat jullie al beleeft hebben. en dit is pas het begin.
    ik ben benieuwt naar jullie volgende verhaal. en zal um zeker lezen.
    Succes en proost!!!!!
    Gijs

• 19 November 2012 - 14:15

Sandra Buijs:

Haha jullie schrijven geweldig!
    Nu al zin om al jullie verhalen te lezen :D

Veel plezier jongens!
    Xx San

• 22 November 2012 - 10:39

Janna Van Oyen:

Hoi jongens,

Zo te lezen vervelen jullie je niet.
    Veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Janna.